Nuorisoseuran Harmonikan nuorten tanhuryhmä

Kuvaus: Nuorisoseura Harmonikan 7-10-vuotiaiden ryhmä esitti kokonaisuuden nimeltä Liikuntatunti. Koreografia tanssinopettaja Paula Kettu, koreografia Milla Sorsa.

Avainsanoja: kansantanssi. tanhurymä, Nuorisoseura Harmonikka

Marttakahvio

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Kahviosta ja kutsuvieraiden kahvituksesta huolehtivat perinteiseen tapaan joutsenolaiset martat, työvuorossa Anneli Kymäläinen, Tuulikki Lankinen, Marja Lukkari ja Tuula Mattinen.

Avainsanoja: martat, kahvitus, marttakahvila

Lipunnosto

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Pääjuhlan aluksi rieskaemäntä Terttu Ahonen ja tulentalloja Matti Ahvonen nostivat lipun salkoon.

Avainsanoja: Terttu Ahonen, Matti Ahvonen, lipunnosto, pääjuhla

Tervehdys Lemiltä

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Lemin kotiseutuyhdistyksen tervehdyksen 380-vuotisuutta juhlivalle pitäjälle ja uudelle rieskaemännälle toi yhdistyksen puheenjohtaja Heikki Haiko.

Avainsanoja: Lemin kotiseutuyhdistys, tervehdys

Rieskaemännän leivonta

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Terttu Ahonen "leipoi" seuraajansa Tuula Partasen rieskaemännäksi. Pekka Lukkari ja Matti Ahvonen varmistavat, ettei leivottava pääse karkuun.

Avainsanoja: leivinlapio, perinne, rieskaemäntä

Kukkia Myrsky-patsaalle

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Lipunnoston jälkeen Lions Club Joutsenon presidentti Teppo Viitikko ja sihteeri Jouni Ropponen veivät kukkalähetyksen 40-vuotiaalle Myrsky-patsaalle.

Avainsanoja: Myrsky-patsas, kukkalähetys, Lions Club Joutseno

Juhlayleisöä

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Yleisö viihtyi aurinkoisessa säässä.

Avainsanoja: yleisö, Joutsenon tori, Joutseno-päivät

Juhlayleisöä

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Joutseno-päivien pääjuhlan ohjelmaa seurasi arviolta 350 henkilöä.

Avainsanoja: yleisö, pääjuhla, Joutsenon tori

Joutsenon Naislaulajat

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Joutsenon Naislaulajat johtajanaan Eeva Siljander esittivät laulut Lauantai-ilta, Vie minut ja Laulua elämä soi.

Avainsanoja: naislaulajat, kuorolaulu

Huomionosoituksia

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Salotuvan läävän kengitystä rahoittaneelle Inkeri Lehmusjärvelle ja väistyvälle rieskaemännälle ojennettiin Joutsenon kotiseutuyhdistyksen standaarit. Myrskypatsasreliefi annettiin Kalevi Ikoselle, joka lausahduksellaan käynnisti Joutsenon pitäjähankkeen. Viirit luovutti kotiseutuyhdistyksen puheenjohtaja Satu Putkisalo, reliefin Lions Club Joutsenon presidentti Teppo Viitikko.

Avainsanoja: Inkeri Lehmusjärvi, Terttu Ahonen, Satu Putkisalo, Teppo Viitikko, Pekka Lukkari, Kalevi Ikonen, standaari, reliefi, myrskypatsas