Emil Hanén

Lisätty: 8 Huhtikuu 2012

Kuvaus: Emil Hanén hevosensa ja koiransa kanssa Arposenniemeen johtavalla tiellä. Kuvassa näkyy paikalla edelleen oleva iso kivi. Hanénin vieressä istuu tuntemattomaksi jäänyt mies. Alkuperäinen kuva oli pahasti haalistunut ja vaurioitunut, mutta siitä on saatu tehtyä kohtuullisen hyvä kopio. Alkuperäisen postikorttikuvan takana on saajan kohdalla käsin kirjoitettu teksti, jossa lukenee: Fernand Wepsäläinen. Lisäksi kuvan taakse on kirjoitettu: Haneen Tapiolan lahjoittaja. Kuva on otettu joskus 1910-luvulla.

(kansiossa: Karsturanta)

Avainsanoja: Hanén, Tapiola, Karsturanta

Lipunnosto

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Pääjuhlan aluksi rieskaemäntä Terttu Ahonen ja tulentalloja Matti Ahvonen nostivat lipun salkoon.

Avainsanoja: Terttu Ahonen, Matti Ahvonen, lipunnosto, pääjuhla

Kukkia Myrsky-patsaalle

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Lipunnoston jälkeen Lions Club Joutsenon presidentti Teppo Viitikko ja sihteeri Jouni Ropponen veivät kukkalähetyksen 40-vuotiaalle Myrsky-patsaalle.

Avainsanoja: Myrsky-patsas, kukkalähetys, Lions Club Joutseno

Riemuylioppilas Mari Kiukas

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Joutseno-päivien 2019 pääjuhlan avasi Joutsenon lukion riemuylioppilas Mari Kiukas.

Avainsanoja: Mari Kiukas, riemuylioppilas, pääjuhlan avaus

Rieskaemäntä saapuu

Lisätty: 15 Elokuu 2019

Kuvaus: Tässä vaiheessa yleisölle vasta esitettiin vihjeitä siitä, kuka tuleva rieskaemäntä on. Tarkkasilmäisimmät tosin näkivät sen jo pleksin läpi.

Avainsanoja: rieskaemäntä, sivuvaunu